فلزیاب ومدارات محرمانه

این وبلاگ صرفا برای اشنایی با انواع مختلف فلزیابها نحوه کار کرد ,اپراتوری میباشد.

فلزیاب ومدارات محرمانه

این وبلاگ صرفا برای اشنایی با انواع مختلف فلزیابها نحوه کار کرد ,اپراتوری میباشد.

محاسبه امپدانس مدار


برای محاسبه امپدانس مدار باید مدار در شرایط dc تجزیه و تحلیل شود و امپدانس dc ان را با روابط بدست اورد بعد از ان باید مدار تجزیه و تحلیل ac شود و امپدانس ac ان را نیز بدست اورد
سپس با معادلات باید ماکزیمم و منیمم امپدانس مدار را بدست اورد در نتیجه شما یک بازه اهمی دارید که مدار در این بازه بهترین راندمان را دارد و بعد از ان باید مطابق با ان سیم پیچ خود را بپیچید . برای نکته بدانید که هیچ وقت نمی توانید فقط یک عدد خاص را به عنوان امپدانس مدار حساب کنیید اگر این چنین بود نمی توانستید که کویلی با امپدانس مدار بپیچید چون حتی اضاف کردن سیم شیلد به کویل برای اتصال به دستگاه تا مقداری امپدانس را تغییر می دهد ئ همچنیین عوامل دیگر مثل گرم شدن ، تاب ورداشدن کویل و غیره لذا شما بازه امپدانسی مدار را بدست اورید سپس کویلی متناسب با اهم dc و امپدانس بدست امده محاسبه کنید .
دوست گرامی ارائه و اموزش این مطلب در یک تاپیک واقا مقدور نمی باشد چون برا انجام محاسبات حتما نیاز به فاکتور های دیگری است و همچنیین را حل طولانی دارد و همچنین خواهان وقت بسیاری است که ان هم برای من بسیار کم می باشد و از همه مهمتر محاسبات امپدانس برای هر ارایش الکترونیکی متفاوت می باشد و بستگی به نوع طراحی دارد حتی یک المان بیشتر یا کمتر می تواند معادات را زیر و رو کند یجورایی تجزیه و تحلیل مدارات الکترونیکی بستگی به تجربه ، معلومات و زیرکی کاربر دارد . در ضمن دوست گرامی درخواست اموزش چند واحد درسی و یا ارائه مطالب دست کم دو کتاب در یک تاپیک واقا دور از انتظار است حتی برای کسانی که دستگاه های الکترونیکی در سطح متوسط می سازند .
دوست عزیزم من راه حل این مطالب و محاسبات را کامل نگفتم این مطلب را نیز خودم ذکر کرده بودم و فقط گام اول را برداشتم و باقی گام ها را بر عهده شما گذاشتم . در ضمن مطمئن باشید تا شما خودتان دونبال این مطالب و محاسبات نروید از مطالب من چیزی دستگیرتان نمی شود و حتی شما را به خطا می اندازد و می تواند در کار شما خطا بوجود اورد لذا از دوستان خواهش می کنم که برای بدست اوردن مقادیر حساب شده در مدارات حتما کتاب های الکترونیکی را مطالعه کنید (( در تاپیک کویل قسمت اول و دوم کتاب ها را معرفی کردم تعداد این کتابها زیاد نیست و می توان در مدت چند هفته کامل انها را مطالعه کرد حال اگر فقط قسمت خواص مثلا r_l موازی را می خواهید فقط باید چند فصل ان کتابها را مطالعه کنید که زمان کمتری نیاز دارد )) و اگر مشکلی در حل مسائل و یا تطبیق مسائل تئوری در عمل داشتید من با تمام اطلاعاتم در خدمت شما هستم .
*************************
در ضمن دوست عزیز شما با سوالتون دست به نقطه کلیدی و حساس و اصلی در مدارهای الکترونیکی گذاشتید در صورتی که سوالتون کاملا از نظر من ناقص هست !
(( وراه بدست اوردن امپدانس خروجی تقویت قدرت چیه ؟ ))
من حتی نمی دانم که مدار قسمت قدرت شما چی هست و چگونه طراحی شده و همچنین از کوچکترین پارمترهای مدار شما بی اطلاع هستم مثال بزنم
نداشتن ولتاژ منبع تفذیه ، جریان مدار ، نوع تقویت کننده فت یا ترانزیستور یا حتی چیزهای دیگر، ارایش ان و .....
خودتان قضاوت کنید من چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟!
**********************************
باز هم برای اشنایی شما دوستان چند صفحه ای از تجزیه و تحلیل ac فت با ارایش تغذیه ثابت را برا تون می گذارم تا ببینید برای یک تجزیه وتحلیل (( حال Ac )) در یک مدار خاص به چه چیز هایی احتیاج دارد و چگونه می باشد این فرموله برگرفته از کتاب قطعات و مدارات الکترونیکی اقای لوئیس نشلسکی با ترجمه دکترسپیدنامفصل نهم می باشد .
************************
دوست گرامی لا اقل اگر شماتیک مدارتون را برام پست کنید من می توانم راهنمایی کنم که برای حل مشکل و محاسبات دستگاه تون به چه کتاب و چه قسمتی مراجعه کنید .
امیدوارم که توانسته باشم منظورم را برسانم منو ببخشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.